המנטליות של אומנויות לחימה

אומנויות לחימה יותר ממשהו פיזי!

אומנויות לחימה אינן רק תהליך פיזי. למעשה, יש הטוענים שזה מנטלי הרבה יותר מפיזי. כשאנחנו עולים על המזרן, אנחנו לא פוגשים שקים ומתאמנים – אלא את עצמנו.

מיד עם הגעה של מישהו חדש לקבוצה עולות לו השאלות הבאות במחשבה:

  1. איך אני מתמודד עם בעיות מורכבות ומתפתחות?
  2. איך אני מגיב לאתגרים ומצוקה?
  3. איך יקבלו אותי בחברה?מה שקורה הוא שכל פעם שאנחנו "עולים על המזרון" אנו נאלצים לבחון את עצמינו כל פעם מחדש ולהבין מה באמת אפשרי, מי אנחנו ולמה אנחנו באמת מסוגלים.

    האימונים מכניסים את המתאמן לאזורי אי הנוחות ונותנים לו את האפשרות ללמוד.  דוגמא לכך היא קרבות. קרבות הם דבר הכרחי מאוד ללימודי הגנה עצמית אך הם גם מהווים את הגורם היחודי לעיצוב חוסן המנטלי והבטחון העצמי של המתאמן.

    רב המתאמנים שמגיעים לאומונויות לחימה חובים פעם הראשונה בקרבות  מצב של "חוויה שלילית" עקב אתגרים ומצוקה שהם נתקלים בא. הם בעצם נתקלים בבעיות מורכבות ומתפתחות שאינם יודעים כיצד לפתור.
    כאן הם מבינים יש הבדל עצום בין מה שהם חושבים על עצמם לבין מה שהם באמת מסוגלים.

    מכן והלך מתחיל להתעצב החוסן המנטלי והבטחון העצמי של המתאמן בשיתוף פעולה עם המדריך. כאשר במהלך זמן האימונים המדריך מלמד את המתאמן כיצד להתמודד עם בעיות שנראות מורכות,אתגרים ומצוקה ולאחר מכן שוב קרבות. ושוב לומדים ושוב קרבות… והנה המתאמן כבר מצליח להגן, והנה הוא כבר לא פוחד מאתר(תוקף גדול וחזק ממנו) או מצוקה(מכה). כאן כבר אנחנו מבינים שהפיזיות הולכת יחד תמיד עם המנטליות!

    אז רוצים לרכוש חוסן מנטלי וביטחון עצמי עם התמודדות של אתגרים, מצוקות או בעיות מורכבות?
    הגיע הזמן להגיע ולהתאמן במרכז לאומנויות לחימה אשקלון.

הירשם והיכנס לאימון נסיון!

דילוג לתוכן