השתתפות בחוגים טיפים – המרכז לאומנויות לחימה אשקלון

השתתפות בחוגים טיפים – המרכז לאומנויות לחימה אשקלון

חוגים ואומנויות לחימה יכולים להיות נפלאים עבור ילדים,נוער ובמיוחד לבוגרים!
השתתפות בחוגים ואומנויות לחימה חושפת אותכם לתחומי עניין נוספים מעבר למסגרות הרגילות שלכם והדברים בבית. במאמר זה נפרו על תהליך בחירת מסגרת האימונים, עצות לגבי תדירות האימונים(החוגים), נוכחות ההורים בחוג, פרישה מחוגים, מה חשוב לבדוק לפני ההרשמה ועוד…

אז קודם צריך להבין מה בכלל יתנו לי חוגים או מסגרות האימונים?

השתתפות בחוגים או מסגרות אימונים חושפת אותכם לתחומי עניין נוספים מעבר למסגרות החינוך, העבודה שלכם וגם מעבר למה שאתם נחשפים אליו בבית.
זוהי גם הזדמנות להכיר עבורכם אנשים נוספים מחוץ למעגל החברתי שלכם בגן,בבית הספר,אוניברסיטה או בעבודה. לפתח עולם חדש של מושגים והתנהגויות ולצמצם את משך הזמן שבו אתם שוהים מול מסכי המחשב, הטלפון הנייד והטלוויזיה.

מה אבל זה לא רק לילדים ובני נוער?


ממש לא!
לא ברור לי למה… אבל לבוגרים (18+) יש נטייה לחשוב שחוגים הם רק לילדים ובני נוער!
אז אני חייב לומר לכם שזה ממש אבל ממש לא נכון! מוזמנים להגיע לאימון נסיון אצלינו במרכז לאומנויות לחימה אשקלון ולראות קבוצות מלאות של בוגרים מתאמנות ונהנות.

לגבי בחירת החוג:

פעילות במתנ"ס או מועדון פרטי – איך בוחרים בחוג המתאים?

תהליך בחירת מסגרת האימונים הוא תהליך חוויתי שבו אתם צריכים להגיע לאימוני נסיון בכל ענף שחשבת ולנסות. ההתנסות היא זו שתוביל אותכם לבסוף לחיבור לאותה מסגרת אימונים/חוג. כאנחנו מדברים על בוגרים חשוב מאוד  לבחור חוג לפי רצונכם האמיתית ולא לפי פופולריות של תחום מסוים. לגבי נוער וילדים זו עוד יותר חשוב! יש לתת לילד לחוות את החוויה ולתת לו לבחור את התחום שהתחבר אליו ולא לפי העדפה אישית שלכם כהורה. כן, כהורה אתם צריכים לעשות את הצעד הראשון אבל אם הילד לא מרוצה לאחר מספר אימונים שניסה מומלץ להביאי אותו למסגרת אחרת לנסיון ואולי לאחר מכן הוא ירצה לחזור לאחר השוואה. בכלליות כדאי שתציעו לילדים מספר חוגים שמהם יוכלו לבחור(2-3 חוגים), אך לא כדאי להציע יותר מדי, כדי להקל עליהם את הבחירה.

טיפים בנוגע להשתתפות בחוגים/מסגרת האימונים:

 

  • ההגעה לחוג/מסגרת האימונים –  אם אתם מבוגרים אז ברב הפעמים לא תהייה בעיה כי מגיעים ברכב. אם מדובר בילד או נער שאמור להגיע לחוג בכוחות עצמו, בדקו מבעוד מועד את המסלול אליו וממנו, בדקו אם נוח להגיע לחוג בתחבורה ציבורית ומהי תדירותה.
  • מפעיל החוג/מסגרת האימונים – בדקו אם מדריך החוג/מסגרת האימונים הוא איש מקצוע, ובררו מהי הכשרתו והסמכתו. לגבי איכותם של המדריך או המדריכה. כבוגר ניתן פשוט להגיע למספר אימוני נסיון או להרשם לתקופת זמן קטנה ופשוט להתנסות. אופציה נוספת היא להיעזר בניסיונם של מתאמנים אחרים או לחילופין אם מדובר בקטין אז בנסיונם של הורים אחרים שילדיהם מבקרים בחוג וידעו לספר עליהם, על יחסם לילדים, על הקשר שהם שומרים עם ההורים וכדומה.
  • תדירות החוג/מסגרת האימונים – מומלץ סטנדרטית היא אימונים של בין 2-3 בשבוע. לא כדאי ולא מומלץ להשתתף בחוג/מסגרת אימונים בכל יום.
    כולנו: בוגרים,נוער ובמיוחד ילדים זקוקים גם לזמן חופשי למנוחה, לבטלה ולפגישות עם חברים.
  • שיעור ניסיון – הקפידו על שיעור ניסיון לפני ההרשמה לחוג. כמעט כל מסגרת מאפשרת שיעור ניסיון אחד או שניים. כדאי לבחו 3-2 חוגים אפשריים וללכת  לשיעורי הניסיון. לאחר מכן תוכלו לבחור בקלות רבה יותר את מה שמתאים לכם או לילדכם.
  • נוכחות ההורים בחוג – כשמדובר בילדים צעירים, בשיעורים הראשונים אפשר לשהות בחדר החוג (באישור המדריך) בתחילת החוג או לקראת סופו. במהלך החודשים הראשונים אפשר להגיע מפעם לפעם בלי הודעה מוקדמת לקראת סוף החוג או להציץ מבחוץ ולראות איך מתנהגים לילד, ואם הכול לשביעות רצונכם.
    לא מומלץ כלל לשהות בכל אימון שבו מתאמן הילד. לקחת כמה סיבות. נפרת זאת במאמר אחר כאן.
  • רישיונות וביטוח – בררו אם למקום/המדריך של החוג יש ביטוח? (חייב להיות).
  • עלות החוג – עלויות החוגים עשויות להיות נטל כלכלי כבד, בייחוד אם מדובר על משפחה של כמה ילדים המשתתפים בחוגים ולא באדם בודד. בצעו סקר של מחירי החוגים באזור לפני שאתם נרשמים ויחד עם זאת יש קחו בחשבון את כלל הפרמטרים
    1.מדריך
    2.עלות
    3.תועלת.
    לפעמים כדי לשלם יותר כדי לקבל הרבה יותר. זכרו כי לפעמים מי שקונה בזול משלם ביוקר.
     אל תשלמו את כל הסכום מראש, ובררו את תנאי התשלום ואת האפשרות לקבלת החזר כספי אם אתם מפסיקים ללכת לאימונים.
    אנחנו אישית ממליצים לעשות תשלומים בהוראת קבע חודשית ובמקום המאפשר לשלם חודש בחודשו ללא התחייבות לשנה מראש.

    העצמה אישית ויצירת קשרים חברתיים

    החוג/מסגרת האימונים הוא מקום שבו אתם תוכלו לרכוש חברים חדשים במסגרת חדשה ולשפר את מצבכם החברתי 🙂
    כשאנחנו מדברים על ילידים ההמלצה היא לרשום את הילד לחוג שאליו רשום חבר שלו, זה ישפר את הסיכוי ששניהם יתמידו בחוג לאורך שנים ויחזק את הקשר ביניהם.

    שאלו את עצמכם אם הילדים מרגישים שמתייחסים אליהם בכבוד, אם מאפשרים להם בחוג להפעיל שיקול דעת, אם הם מתפתחים בחוג ואם הדימוי העצמי שלהם משתפר, אם הם חווים חוויה של הצלחה. אם לא, כדאי לדבר עם המדריך או המדריכה ולברר מדוע. יכול להיות שקשה להם להשתלב בחוג או שהוא פשוט לא מתאים להם.

הירשם והיכנס לאימון נסיון!

דילוג לתוכן